.... я так то про работу двига и про показания в 7й на холостых говорил ))) а лог я свой знаю и будет странно если под нагрузкой маф не будет показывать расход воздуха от 4.6 до 90!!!!!! а так.... ну даже не наю..... значит надо и мне маф менять

.....??? ток чёт разгон до сотки ну...... де то сек 6......, да и расход меня устраивает

! и ты немного не точен, это в 6й группе, 2 и 3е окно, вот если там завышенны и заниженны показания.... тода дырка во впуске, идет подсос неучтённого мафом воздуха! можешь перевести и удивиться
Note on Display zone 2:
The varying load conditions at idle alter the quantity of idling air required at constant engine speed. The display shows the change in idling air flow. As soon as this change is compensated by the idling speed stabilisation learning process, the mean value is once again set. The degree of variation from the mean depends on the amount of load change (e.g. switching electrical equipment on and off). The learning process is performed in small steps each time the idling switch is closed. For large variations, several steps are required. To achieve this, the accelerator pedal must be pressed briefly at intervals of approximately 10 seconds to open and close the idling switch. Each press causes a further stage of the learning process to be performed.
Note on Display zone 3:
The display shows how far the idling speed stabilisation has moved away from the design mean as a result of learning. In a new engine the figure is in the positive range due to the

gher internal friction; in an engine which has been run-in the figure is in the negative range. Values of -1.4 g/s in conjunction with values in Display zone 2 which are too low indicate unmetered air...... и кстате, это касается только холостого хода
а вот что говорит эльза по 7й группе о 2-3 окнах.....
Note on Display zone 2:
The display shows the air mass measured by the air mass meter. Discrepancies between the specified air mass (Display zone 1) and the actual air mass (Display zone 2) indicate unmetered air between the air mass meter and the throttle housing or idling speed stabilisation valve. Short-term discrepancies of±0.3 g/s are insignificant.
то есть....
На дисплее отображается воздушной массы, измеряется индикаторе воздушной массы. Расхождения между указанным воздушной массы (зона 1 дисплей) и фактически воздушной массы (зона 2 дисплея) свидетельствуют о множестве воздуха между воздушной массы метр и дроссельной жилье или холостого хода клапан стабилизации скорости. Краткосрочные расхождения of±0.3 g/s являются незначительными.............

то есть в пределах допуска у меня..... у тебя не знаю как, файл выложи с показаниями в группах с 00 - 99!